#04 MINI RECENZE Příšera ze starého Soulu

PŘÍŠERA ZE STARÉHO SOULU

Epizod: 10 x 70 min

Shlédnuto na Netflixu

Žánr: akce, triller, historické, sci-fi

Hodnocení na IMBD: 7.4/10

Hodnocení na My Drama List: 8.5/10

Píše se rok 1945 a Korea je okupována Japonskem. Náš příběh se odehrává ve městě Gyeongseong, kde se potkáváme s Jang Tea Sang, jenž je majitelem zastavárny, a pokud potřebujete něco uložit a nebo najít ztracené lidi, stačí dojít sem. Ten se střetává s Yoon Chae Ok a jejím otcem, kteří jsou nazýváni trochu hanlivě jako slídilové, jenž se také zabývají hledáním osob a mimo jiné melouchy už deset let hledá svou matku.

Nečekaně se jejich cesty střetnou, a ikdyž má každý jiný úkol i cíle, jejich cesta se střetává v městské nemocnici. Jank Tea Sang musí japonskému generálovi najít jeho těhotnou konkubínu a Yoon Chae Ok se svým otcem hledají malíře, který se kdysi setkal s její matkou a ona věří že by mohl vědět kde je. Společně se tedy do Gyeongseongské nemocnici, jenž je hlídána vojáky vydávají.

Brzy ale zjišťují, že v nemocnici se dějí nechutné experimenty na uvězněných korejcích a co hůř, jeden ohavný experiment se dokonce podařil a vzešlo z něj neovladatelné a krvežíznivé monstrum. Všem začíná jít o život a bohužel nestačí utéct pouze z nemocnice, ale také z politických hrátek, které se kolem nich dějí.

Na tomto dramatu mě zaujalo spousta věcí, to jaká evropská móda se v této době v koreji nosila, politická situace okupace a jakým způsobem Jank Tea Sanf umí ve svých problémech tančit a celé je to okořeněno sci-fi, které mělo lehký nádech Stranger Things. Lidské příběhy se zde pak začnou velmi zamotávat a většina postav začne řešit svá vlastní drama a při řešení si nejen sáhnou na dno. ale často musí hledat zpět svou lidskost. Velmi mě překvapilo, že herci uměli mluvit japonsky i korejsky. Tuhle jednohubku jsme s manželem lehce vdechli.